Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2014

Θα καταφέρει το «300: Η Άνοδος της αυτοκρατορίας» να επαναλάβει την επιτυχία της πρώτης ταινίας;

Η επιστροφή των «300» στην οθόνη μεταφέρει τη δράση στη θάλασσα, με καινούργιους δημιουργικούς συντελεστές, νέους πρωταγωνιστές, υψηλό budget και μεγάλες action φιλοδοξίες. Με τον Ζακ Σνάιντερ να έχει πλέον το ρόλο του σεναριογράφου-παραγωγού και τον Ισραηλινό Νόαμ Μούρο να έχει πάρει στα χέρια του τα σκηνοθετικά ηνία του φαντασμαγορικού action movie, ένα είναι το ερώτημα που προκύπτει... Θα καταφέρει το περιπετειώδες σίκουελ με την αρχαιοελληνική έμπνευση να επαναλάβει την επιτυχία της πρώτης ταινίας;




Έχουν περάσει κιόλας επτά χρόνια από τότε που οι «300» κόμισαν τη δική τους ιδιαίτερη αισθητική στην πλούσια κινηματογραφική γλώσσα. To στιλιζάρισμά τους, που παντρεύει την τεχνοτροπία των κόμικς και τους χρωματισμούς της σέπιας, σε συνδυασμό με την άψογα ενορχηστρωμένη αλά video game χορογραφία, την ωμή βία και τη μεγαλεπήβολη χρήση του CGI (Computer-generated imagery ), έφερε καινούργιο αέρα στο κορεσμένο σκηνικό της χολιγουντιανής περιπέτειας. Οι «300» ήταν ένα έπος βγαλμένο από το μέλλον, όπου τα σκηνικά, οι κομπάρσοι, οι σταγόνες αίματος, τα ζώα, τα βέλη και οι υπόλοιπες λεπτομέρειες του θεαματικού κάδρου δεν ήταν φτιαγμένα από πραγματική ύλη, αλλά από τα θαυματουργά κινηματογραφικά εργαστήρια των μεγάλων στούντιο. 
Μια ταινία που έπιασε το ρυθμό της σύγχρονης ψηφιακής ψευδαίσθησης και της παγκόσμιας ποπ κουλτούρας. 
Μπορεί να είχαν ελάχιστη σχέση με το πνεύμα του αρχαιοελληνικού πολιτισμού, να ήταν γεμάτοι ιστορικές ανακρίβειες και διαστρεβλώσεις, να αντιμετώπισαν με κυνική και στεγνά μιλιταριστική ματιά τη σύγκρουση των Σπαρτιατών με τους Πέρσες, αλλά την ίδια στιγμή στόχευσαν στο κέντρο του κινηματογραφικού υπερθεάματος. Μετέτρεψαν μια πασίγνωστή ιστορική ήττα σε μια δίωρη φαντασμαγορία που έσπασε τα ταμεία, κάνοντας μόνο στην Ελλάδα 1,2 εκατ. εισιτήρια και εισπράξεις 456 εκατ. δολαρίων σε ολόκληρο τον πλανήτη. Λογικό ήταν λοιπόν η Legendary Pictures να βάλει άμεσα μπροστά το σίκουελ. Και το έκανε το 2008. Μόνο που τα πράγματα δεν ήρθαν ακριβώς όπως τα περίμενε... Ο Ζακ Σνάιντερ είχε ήδη μετατραπεί σε μήλον της Έριδος για τα χολιγουντιανά στούντιο, έχοντας ξεκινήσει τα γυρίσματα του «Watchmen» (2009 ) και στη συνέχεια του «Sucker Punch» (2011 ) και του καινούργιου Σούπερμαν, «O Άνθρωπος από Ατσάλι» (2013 ). 


Την ίδια στιγμή, ο Φρανκ Μίλερ, ο άνθρωπος δηλαδή που σχεδίασε το κόμικς «300» στο οποίο βασίστηκε αισθητικά και σεναριακά το πρώτο φιλμ, δούλευε τα δικά του projects σε χαρτί και οθόνη («Sin City: A Dame to Kill For» ). Αφού η Legendary είδε το σχέδιό της να μην περπατάει, αποφάσισε να επανασχεδιάσει τη δομή του σίκουελ: έδωσε στον Ζακ Σνάιντερ το ρόλο σεναριογράφου-παραγωγού, έχρισε τον Νόαμ Μούρο καινούργιο σκηνοθέτη και ζήτησε από τον Φρανκ Μίλερ να δώσει ένα πρώτο δείγμα δουλειάς από την καινούργια σειρά «Xerxes», που θα ακολουθούσε την ιστορία των «300». Με αυτήν τη σούπερ σύνθεση ξεκίνησε λοιπόν η φιλόδοξη επιστροφή της αρχαιοελληνικής περιπέτειας στην οθόνη. Πράγματι, ο Μίλερ παρέδωσε στην Dark Horse στις αρχές του 2011 τα δύο πρώτα τεύχη από την καινούργια του σειρά «Xerxes», με τον Ζακ Σνάιντερ να επιμελείται τη σεναριακή τους διασκευή μαζί με τον συνεργάτη του Κερτ Τζόνσταντ.

        
Τον Ιούλιο του 2012 ξεκίνησαν τα γυρίσματα στα υπερσύγχρονα στούντιο Νου Μπογιάνα της Σόφιας, φέρνοντας το πρωτοκλασάτο καστ της ταινίας στη Βουλγαρία. Πιο αναλυτικά, στο «300: Η Άνοδος της Αυτοκρατορίας» επιστρέφουν ο Ροντρίγκο Σαντόρο στο ρόλο του Ξέρξη και η Λένα Χέντι που ενσαρκώνει την ατσάλινη βασίλισσα της Σπάρτης Γκόργκο (Γοργώ ). Οι πραγματικοί πρωταγωνιστές, όμως, του σίκουελ των «300» είναι οι Σάλιβαν Στέιπλετον και η Εύα Γκριν που ερμηνεύουν τον ηγέτη των Ελλήνων Θεμιστοκλή και την αρχηγό του πανίσχυρου περσικού στόλου Αρτεμισία, αντίστοιχα. Οι δυο τους αναμετρούνται στην περίφημη Ναυμαχία του Αρτεμισίου, που διεξήχθη το 480 π.Χ. παράλληλα με τη μάχη των Θερμοπυλών, και στη συνέχεια λύνουν μια και καλή τις διαφορές τους στα στενά της Σαλαμίνας. Τις εντυπωσιακές θαλάσσιες μάχες ενορχηστρώνει ο Ισραηλινός σκηνοθέτης Νόαμ Μούρο που βάζει τον πήχη των δημιουργικών φιλοδοξιών του ψηλά: «Η ιδέα ήταν να κάνουμε μια ταινία που να αγγίζει την εφευρετικότητα και την ιδιοφυΐα των “300”, αλλά την ίδια στιγμή να συναντά τη σύγχρονη ευαισθησία και τεχνολογία». Οι απαντήσεις θα δοθούν για ακόμη μία φορά στην οθόνη...






Πηγή: athinorama.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου