Η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου ανακοίνωσε τη λίστα με τις 76 ταινίες από τις αντίστοιχες χώρες που θα διεκδικήσουν το φετινό ξενόγλωσσο Όσκαρ, δίνοντας έτσι το σήμα εκκίνησης άλλης μιας αμφίρροπης κούρσας, από την οποία έχουν ήδη ξεχωρίσει φαβορί και αουτσάιντερ.
«American Hustle»
Με προθεσμία υποβολής την 1η Οκτωβρίου, 76 διαφορετικές χώρες υπέβαλαν τελικά τις προτάσεις τους για το Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας. Ο αριθμός αυτός αποτελεί νέο ρεκόρ για τα δεδομένα της κατηγορίας, η οποία απένειμε το πρώτο βραβείο της το 1956 (από το 1947 μέχρι το 1955 απονεμόταν ειδικό ξενόγλωσσο Όσκαρ χωρίς υποψήφια πεντάδα ). Φέτος υπέβαλαν για πρώτη φορά ταινία το Μαυροβούνιο, η Μολδαβία και η Σαουδική Αραβία, ενώ το Πακιστάν επανήλθε ύστερα από 50 ολόκληρα χρόνια. Στις αρχές Ιανουαρίου θα ανακοινωθεί από την Ακαδημία η short list των 9 υποψήφιων ταινιών και στις 16 του ίδιου μήνα η τελική πεντάδα – μαζί με εκείνη όλων των υπόλοιπων κατηγοριών.
«Θλιμμένη Τζάσμιν»
Η χώρα μας υπέβαλε το «Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού», χωρίς όμως κανείς να ξέρει πώς και γιατί! Ενώ μέχρι το 2009 η επίσημη ελληνική πρόταση στα Όσκαρ ήταν η νικήτρια των Κρατικών Βραβείων, από το 2010 που καταργήθηκαν έχει συσταθεί ειδική επιτροπή (με πρόεδρο τον Μισέλ Δημόπουλο ) η οποία διαλέγει την κατάλληλη ταινία. Παράλληλα από εκείνη τη χρονιά έχει ξεκινήσει και η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου να απονέμει βραβεία και να προτείνει τη δική της ταινία (φέτος ήταν αυτή του Έκτορα Λυγίζου ). Έτσι, και χωρίς το υπουργείο Πολιτισμού να επανασυστήσει την αρμόδια επιτροπή ή να ανακοινώσει το παραμικρό (από εδώ και πέρα θα προκρίνονται αυτόματα οι επιλογές της Ακαδημίας; ), το «Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού» βρέθηκε ένα πρωί υποψήφιο για… υποψηφιότητα.
«Μνημείων Άντρες»
Δίπλα του υπάρχουν το ελληνο-αλβανικό «Ξημέρωμα» του Ρόμπερτ Μπούτινα, το βραβευμένο στο Βερολίνο «An Episode in the Life of an Iron Picker» του Ντάνις Τάνοβιτς από τη Βοσνία, το πολυσυζητημένο γερμανικό «Δυο Ζωές» των Γκέοργκ Μάας και Τζούντιθ Κάουφμαν, το ολλανδικό «Borgman» του Άλεξ βαν Βάρμερνταμ, το «Omar» του Παλαιστίνιου Χανί Αμπού-Ασάντ, το «Απαγορευμένο Ποδήλατο» της Χαϊφάα Αλί-Μανσούρ από τη Σαουδική Αραβία. Και, φυσικά, τα βαριά χαρτιά της κατηγορίας, όπως η «Gloria» του Σεμπάστιαν Λέλιο από τη Χιλή, το «Κυνήγι» του Τόμας Βίντερμπεργκ από τη Δανία, τα βιογραφικά «Ρενουάρ» του Ζιλ Μπουρντός από τη Γαλλία («Η Ζωή της Αντέλ» δεν έχει προβληθεί ακόμη στις αίθουσες ) και «Walesa, Man of Hope» του Αντρέι Βάιντα από την Πολωνία, το «The Grandmaster» του Γουόνγκ Καρ-Βάι από το Χονγκ Κονγκ, η «Μεγάλη Ομορφιά» του Ιταλού Πάολο Σορεντίνο, η βραβευμένη με Χρυσή Άρκτο «Οικογενειακή Υπόθεση» του Ρουμάνου Κάλιν Πέτερ Νέτζερ και, τέλος, το γαλλόφωνο «Παρελθόν» του Ασγκάρ Φαραντί, το οποίο υποβλήθηκε από το Ιράν.
«Dallas Buyers Club»
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες οσκαρικές κατηγορίες, δύο είναι μέχρι στιγμής τα φιλμ που έχουν κλειδώσει τη θέση τους στην (από πεντάδα μέχρι ) δεκάδα της καλύτερης ταινίας: το βασισμένο στα απομνημονεύματα του Σόλομον Νόρθαπ δράμα εποχής «12 Years a Slave» του Βρετανού Στιβ ΜακΚουίν, το οποίο έφυγε από το Φεστιβάλ του Τορόντο με το βραβείο κοινού, και η sci fi δραματική περιπέτεια «Gravity» του Αλφόνσο Κουαρόν, η οποία έχει σαρώσει εισπράξεις και κριτικές. Ισχυρότατες πιθανότητες υπάρχουν για το «Captain Phillips» του Πολ Γκρίνγκρας με τον Τομ Χανκς (μάλλον στην πεντάδα των ρόλων ), το «The Butler» του Λι Ντάνιελς, άλλη μία βιογραφική ταινία με Αφροαμερικανό πρωταγωνιστή (Φόρεστ Γουίτακερ ), τη «Θλιμμένη Τζάσμιν» του Γούντι Άλεν (σενάριο και Κέιτ Μπλάνσετ σίγουρα, ίσως και η Σάλι Χόκινς ), το «Prisoners» του Ντενίς Βιλνέβ (με ατού την ερμηνεία του Χιου Τζάκμαν ), τον νικητή του Σάντανς «Μια Στάση Πριν το Τέλος» του πρωτοεμφανιζόμενου Ράιαν Κούγκλερ και τα βραβευμένα στις Κάνες «Nebraska» του Αλεξάντερ Πέιν (δύσκολα θα μείνει εκτός ο Μπρους Ντερν ) και «Inside Llewyn Davis» των αδερφών Κοέν.
«The Grandmaster»
Αυτά είναι όσα έχουν δει προς το παρόν το… σκοτάδι της κινηματογραφικής αίθουσας, καθώς αναμένονται ακόμη τα «American Hustle» του Ντέιβιντ Ο. Ράσελ, «Saving Mr Banks» του Τζον Λι Χάνκοκ, «The Monuments Men» του Τζορτζ Κλούνεϊ. όλα βασισμένα σε πραγματικές ιστορίες, όπως άλλωστε και το μεγάλο οσκαρικό ερώτημα της χρονιάς: «Ο Λύκος της Wall Street» του Μάρτιν Σκορσέζε, ο οποίος τρέχει να προλάβει τις εντός του 2013 ημερομηνίες.
«American Hustle»
Με προθεσμία υποβολής την 1η Οκτωβρίου, 76 διαφορετικές χώρες υπέβαλαν τελικά τις προτάσεις τους για το Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας. Ο αριθμός αυτός αποτελεί νέο ρεκόρ για τα δεδομένα της κατηγορίας, η οποία απένειμε το πρώτο βραβείο της το 1956 (από το 1947 μέχρι το 1955 απονεμόταν ειδικό ξενόγλωσσο Όσκαρ χωρίς υποψήφια πεντάδα ). Φέτος υπέβαλαν για πρώτη φορά ταινία το Μαυροβούνιο, η Μολδαβία και η Σαουδική Αραβία, ενώ το Πακιστάν επανήλθε ύστερα από 50 ολόκληρα χρόνια. Στις αρχές Ιανουαρίου θα ανακοινωθεί από την Ακαδημία η short list των 9 υποψήφιων ταινιών και στις 16 του ίδιου μήνα η τελική πεντάδα – μαζί με εκείνη όλων των υπόλοιπων κατηγοριών.
«Θλιμμένη Τζάσμιν»
Η χώρα μας υπέβαλε το «Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού», χωρίς όμως κανείς να ξέρει πώς και γιατί! Ενώ μέχρι το 2009 η επίσημη ελληνική πρόταση στα Όσκαρ ήταν η νικήτρια των Κρατικών Βραβείων, από το 2010 που καταργήθηκαν έχει συσταθεί ειδική επιτροπή (με πρόεδρο τον Μισέλ Δημόπουλο ) η οποία διαλέγει την κατάλληλη ταινία. Παράλληλα από εκείνη τη χρονιά έχει ξεκινήσει και η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου να απονέμει βραβεία και να προτείνει τη δική της ταινία (φέτος ήταν αυτή του Έκτορα Λυγίζου ). Έτσι, και χωρίς το υπουργείο Πολιτισμού να επανασυστήσει την αρμόδια επιτροπή ή να ανακοινώσει το παραμικρό (από εδώ και πέρα θα προκρίνονται αυτόματα οι επιλογές της Ακαδημίας; ), το «Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού» βρέθηκε ένα πρωί υποψήφιο για… υποψηφιότητα.
«Μνημείων Άντρες»
Δίπλα του υπάρχουν το ελληνο-αλβανικό «Ξημέρωμα» του Ρόμπερτ Μπούτινα, το βραβευμένο στο Βερολίνο «An Episode in the Life of an Iron Picker» του Ντάνις Τάνοβιτς από τη Βοσνία, το πολυσυζητημένο γερμανικό «Δυο Ζωές» των Γκέοργκ Μάας και Τζούντιθ Κάουφμαν, το ολλανδικό «Borgman» του Άλεξ βαν Βάρμερνταμ, το «Omar» του Παλαιστίνιου Χανί Αμπού-Ασάντ, το «Απαγορευμένο Ποδήλατο» της Χαϊφάα Αλί-Μανσούρ από τη Σαουδική Αραβία. Και, φυσικά, τα βαριά χαρτιά της κατηγορίας, όπως η «Gloria» του Σεμπάστιαν Λέλιο από τη Χιλή, το «Κυνήγι» του Τόμας Βίντερμπεργκ από τη Δανία, τα βιογραφικά «Ρενουάρ» του Ζιλ Μπουρντός από τη Γαλλία («Η Ζωή της Αντέλ» δεν έχει προβληθεί ακόμη στις αίθουσες ) και «Walesa, Man of Hope» του Αντρέι Βάιντα από την Πολωνία, το «The Grandmaster» του Γουόνγκ Καρ-Βάι από το Χονγκ Κονγκ, η «Μεγάλη Ομορφιά» του Ιταλού Πάολο Σορεντίνο, η βραβευμένη με Χρυσή Άρκτο «Οικογενειακή Υπόθεση» του Ρουμάνου Κάλιν Πέτερ Νέτζερ και, τέλος, το γαλλόφωνο «Παρελθόν» του Ασγκάρ Φαραντί, το οποίο υποβλήθηκε από το Ιράν.
«Dallas Buyers Club»
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες οσκαρικές κατηγορίες, δύο είναι μέχρι στιγμής τα φιλμ που έχουν κλειδώσει τη θέση τους στην (από πεντάδα μέχρι ) δεκάδα της καλύτερης ταινίας: το βασισμένο στα απομνημονεύματα του Σόλομον Νόρθαπ δράμα εποχής «12 Years a Slave» του Βρετανού Στιβ ΜακΚουίν, το οποίο έφυγε από το Φεστιβάλ του Τορόντο με το βραβείο κοινού, και η sci fi δραματική περιπέτεια «Gravity» του Αλφόνσο Κουαρόν, η οποία έχει σαρώσει εισπράξεις και κριτικές. Ισχυρότατες πιθανότητες υπάρχουν για το «Captain Phillips» του Πολ Γκρίνγκρας με τον Τομ Χανκς (μάλλον στην πεντάδα των ρόλων ), το «The Butler» του Λι Ντάνιελς, άλλη μία βιογραφική ταινία με Αφροαμερικανό πρωταγωνιστή (Φόρεστ Γουίτακερ ), τη «Θλιμμένη Τζάσμιν» του Γούντι Άλεν (σενάριο και Κέιτ Μπλάνσετ σίγουρα, ίσως και η Σάλι Χόκινς ), το «Prisoners» του Ντενίς Βιλνέβ (με ατού την ερμηνεία του Χιου Τζάκμαν ), τον νικητή του Σάντανς «Μια Στάση Πριν το Τέλος» του πρωτοεμφανιζόμενου Ράιαν Κούγκλερ και τα βραβευμένα στις Κάνες «Nebraska» του Αλεξάντερ Πέιν (δύσκολα θα μείνει εκτός ο Μπρους Ντερν ) και «Inside Llewyn Davis» των αδερφών Κοέν.
«The Grandmaster»
Αυτά είναι όσα έχουν δει προς το παρόν το… σκοτάδι της κινηματογραφικής αίθουσας, καθώς αναμένονται ακόμη τα «American Hustle» του Ντέιβιντ Ο. Ράσελ, «Saving Mr Banks» του Τζον Λι Χάνκοκ, «The Monuments Men» του Τζορτζ Κλούνεϊ. όλα βασισμένα σε πραγματικές ιστορίες, όπως άλλωστε και το μεγάλο οσκαρικό ερώτημα της χρονιάς: «Ο Λύκος της Wall Street» του Μάρτιν Σκορσέζε, ο οποίος τρέχει να προλάβει τις εντός του 2013 ημερομηνίες.
Πηγή : athinorama.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου