Τρίτη, 30 Σεπτεμβρίου 2014

Μια πυρετική έκθεση φωτογραφιών για την αριστουργηματική ταινία του Αντονιόνι που καθόρισε τον κινηματογράφο


To 1966 είχε κυκλοφορήσει η αριστουργηματική ταινία του Μικαλάντζελο Αντονιόνι, αποσπώντας τον θαυμασμό όλου του πλανήτη. Η ταινία παρουσιάζει το Λονδίνο των Swinging Sixties, το Λονδίνο του ξέφρενου πάρτι και της ηδονής λίγο πριν την παρακμή.

Πρόκειται για μια ταινία με μοναδική δύναμη εικόνας, εκεί όπου η αισθητική της μόδας, της κυρίαρχης σεξουαλικότητας, του κοινωνικού ρεπορτάζ συναντήθηκαν, μέσω του ευρήματος του blow up. Της εστίασης, της μεγέθυνσης σε μια φωτογραφία. Γιατί ακόμη και μια φωτογραφία μπορεί να κρύβει τη μεγαλύτερη απάτη – ότι βλέπεις δεν είναι απαραίτητα αληθινό.

Η έκθεση Blow Up στο Fotomuseum Winterthur της Ελβετίας, παρουσιάζει φωτογραφίες του φιλμ, αλλά και οι φωτογραφίες που ενέπνευσαν το Αντονιόνι για να κάνει αυτό το φιλμ όπου η ηδονοβλεψία, το κοινωνικό ρεπορτάζ, η μόδα, η ατόφια παραστατική τέχνη συναντιόνται. Η έκθεση αναδεικνύει μέσω διαφόρων θεματικών ενοτήτων τις διαφοροποιημένες σχέσεις ανάμεσα στην ταινία και την φωτογραφική τέχνη, αναδεικνύοντας έτσι τις κυρίαρχες φωτογραφικές τάσεις του '60.

Ο Αντονιόνι γύρισε την ταινία το 1966 στο Λονδίνο, όπου ζούσε αυτοεξόριστος, για να αφηγηθεί την ιστορία του φωτογράφου Τόμας (David Hemmings). Ο Τόμας είναι προφανώς το alter ego του Αντονιόνι. Βλέπουμε τον Τόμας να φωτογραφίζει υπέροχες γυναίκες για αφιερώματα μόδας αλλά και να ετοιμάζει ένα προσωπικό φωτογραφικό άλμπουμ με φωτογραφίες από κοινωνικό ρεπορτάζ. Μεγαλώνοντας μία από αυτές νομίζει ότι βλέπει έναν φόνο: Ένας άντρας με όπλο πίσω από ένα θάμνο και κάτι που μοιάζει με πτώμα γυναίκας. Όσο μεγαλώνει την εικόνα, τόσο θολώνουν όμως τα στοιχεία που μπορούν να τον οδηγήσουν στο αν έγινε όντως ο φόνος.

Προκειμένου να ολοκληρώσει την ταινία ο Αντονιόνι έστειλε ερωτηματολόγια σε διάφορους φωτογράφους και επηρεάστηκε και από τις φωτογραφίες τους. Για παράδειγμα, οι φωτογραφίες από τα ρεπορτάζ του Don McCullin διαπερνούν την ταινία, όπως και οι φωτογραφίες μόδας του John Cowan

                                
                                                                 (Φωτογραφία του David Montgomery)


                                 
                                                        (Φωτογραφία του Tazio Secchiaroli από την ταινία)

                                 
                                                                  (Φωτογραφία του Terry O’Neill)

                                 
                                    (Βρετανός χασάπης στο Ανατολικό Λονδίνο - φωτογραφία του Don McCullin)


                                
                                                                  (φωτογραφία του David McCullin)


                               
                                             (Φωτογραφία του Eric Swayne από την Ιταλική Vogue)



                              
                                                   (O Βryan Daffy φωτογραφίζει την Jane Birkin)


                             
                                                              (Φωτογραφία Shezad Dawood)



                            
                                                               (Φωτογραφία του Arthur Evans)



                                  
                                                                  (Φωτογραφία του Arthour Evans)


Πηγή : iefimerida.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου