Ένα παλιό ανέκδοτο λέει : ''Πως αποκαλείται αυτός που του αρέσει να κάνει παρέα με μουσικούς?
2. Dave Grohl
7. Patrick Wilson
Οι Weezer ξεκίνησαν το 1992 και για δυο σχεδόν δεκαετίες ο Patrick Wilson ήταν ο ντράμερ της μπάντας. Άρχισε όμως να παίζει κιθάρα στο παράλληλο πρότζεκτ του, τους Special Goodness. Απο την περιοδεία των Weezer το 2009 άρχισε να παίζει πολύ κιθάρα στα live αφενός μεν επειδή ο frontman της μπάντας Rivers Cuomo ήθελε να έχει την ελευθερία να κινείται παντού πάνω στην σκηνή, αφετέρου δε επειδή το σώμα του δεν άντεχε άλλο το σφυροκόπημα .(συνεχίζει πάντως να παίζει ντραμς στα άλμπουμ των Weezer.) O ίδιος δήλωσε ότι : '' κατα μια έννοια ο Rivers άφησε την ευθύνη για τις κιθάρες σε μένα. Με το να παίζω κιθάρα δεν πονάει ο όμως μου και δεν χάνω τον ρυθμό στα γρήγορα σημεία αφού δεν έχω να παίξω τέτοια''.
8. Don Henley
Ύστερα από πολλά χρόνια παίζοντας ντραμς κυρίως ως σεζιονίστας (με την Linda Ronstadt, τους
Eagles, ακόμη και με τους Guns N' Roses) o Henley έχει παρατήσει τα ντραμς. Τελευταία στα live τον βρίσκουμε συνήθως πίσω από κάποιο μικρόφωνο, πολλές φορές παρέα με μια κιθάρα. ''όταν παίζω ντραμς με πονάει η πλάτη'' εξηγεί ''για να μην πονάω έπρεπε να κρατάω το σώμα μου σε τέτοια θέση που η σπονδυλική μου στήλη στράβωνε. Υπήρξε μια περίοδος στα 70`s όπου κυριολεκτικά δεν μπορούσα να κοιμηθώ από τον πόνο. Στις περιοδείες με τους Eagles τότε κουβαλούσα μαζί μου και το στρώμα μου μπας και κοιμηθώ λίγο. Ο ένας όμως μου είχε φτάσει να είναι μια ή δυο ίντσες ψηλότερα από τον άλλον. Έπρεπε να κάνω πολύ yoga και ασκήσεις για να μπορέσω να ισειάξω''. Δηλώνει πολύ ευχαριστημένος τώρα που απλά παίζει λίγο κιθάρα και είναι αφοσιωμένος στο να τραγουδάει και να συνθέτει. ''Έχει πλάκα απλά να στογγυλοκάθεσαι και να παρακολουθείς άλλον ντράμερ να δουλεύει''.
Πηγή : rollingstone.com
- Ντράμερ φυσικά!''
Εντάξει κάπως κρύο το αστειάκι όμως η αλήθεια είναι πως κάποιοι σπουδαίοι κιθαρίστες που άφησαν εποχή είχαν ξεκινήσει την καριέρα τους ως ντράμερ.
Στην πορεία και για διάφορους λόγους άλλαξαν. Ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους πάντως ήταν το να αποφύγουν την σωματική κούραση και ενέργεια που απαιτείται να ξοδευτεί πίσω από τα ντραμς. Το μουσικό περιοδικό Rolling Stone έφτιαξε την παρακάτω λίστα που σας παρουσιάζουμε και περιέχει κάποιους σπουδαίους κιθαρίστες που όμως ξεκίνησαν την καριέρα τους ως ντράμερ.
Στην πορεία και για διάφορους λόγους άλλαξαν. Ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους πάντως ήταν το να αποφύγουν την σωματική κούραση και ενέργεια που απαιτείται να ξοδευτεί πίσω από τα ντραμς. Το μουσικό περιοδικό Rolling Stone έφτιαξε την παρακάτω λίστα που σας παρουσιάζουμε και περιέχει κάποιους σπουδαίους κιθαρίστες που όμως ξεκίνησαν την καριέρα τους ως ντράμερ.
1. Frank Zappa
Eίναι το νούμερο 22 όνομα στην λίστα του Rolling Stone με τους σπουδαιότερους κιθαρίστες όλων των εποχών και όμως είχε ξεκινήσει ως ντράμερ. Στην ηλικία των 12 ο Zappa δεν είχε ακόμη ντραμ σετ στην κατοχή του και απλά σφυροκοπούσε το γραφείο στο δωμάτιό του τόσο δυνατό που του έγδερνε το χρώμα. Στην συνέχεια απέκτησε ένα μονό ταμπούρο στο οποίο εξασκούταν ώσπου δυο χρόνια αργότερα περίπου απέκτησε το δικό του ολοκληρωμένο ντραμ σετ. Στο λύκειο ο Frank Zappa έπαιζε ντραμς σε μια R&B μπάντα που λεγόταν, The Ramblers .
Σε αυτοκριτική του ο Zappa λέει ότι δεν είχε καλό συγχρονισμό χεριού- ποδιού. ''Μπορούσα να παίξω πολύ πράγμα στο snare στα tom toms στα κύμβαλα και όλα αλλά δεν μπορούσα να κρατήσω ούτε ένα απλό beat στην μπότα.
Σύντομα οι Ramblers τον έδιωξαν και ξεκίνησε μια καινούρια δική του μπάντα με το όνομα Blackouts
και εκεί επηρεασμένος και εμπνευσμένος από τους μπλουζίστες Johnny "Guitar" Watson και Clarence "Gatemouth" Brown άρχισε να παίζει την κιθάρα του πατέρα του. ''Δεν έμαθα να παίζω συγχορδίες τουλάχιστον για ένα χρόνο, όμως έμαθα μέσα σε 4 βδομάδες να παίζω σκατένια εφηβικά riff.
Μετά την αυτοκτονία του Curt Kobain το 1994 ο Grohl ξεκίνησε τους Foo Fighters παίζοντας αρχικά όλα τα όργανα μόνος του. Όταν αργότερα έγιναν μια κανονική μπάντα ο Grohl έγινε όπως ο ίδιος λέει ''ένας γαμημένος ντράμερ που προσπαθεί να σταθεί στην πρώτη γραμμή και να παίξει κιθάρα''. Αλλά ταυτόχρονα όσο ήταν τραγουδιστής και κιθαρίστας στην μπάντα, παρέμενα ένας από τους καλύτερους και πιο χαρισματικούς ντράμερ της γενιάς του. Αυτό είχε κάποιες περίεργες παρενέργειες για την μπάντα του, αφού πολύ συχνά ήταν καλεσμένος από άλλες μπάντες να παίξει ντραμς σε διάφορα session με άλλες μπάντες. Όταν ηχογράφησε τα ντραμς για τον δίσκο The Colour and the Shape himself ο κανονικός ντράμερ της μπάντας William Goldsmith παρεξηγήθηκε και εγκατέλειψε την μπάντα.
Όταν ήταν ακόμη έφηβος ένας ενήλικας του είχε πει πως άμα εξασκείται επιμελώς στην κιθάρα κάποια στιγμή θα κατάφερνε να παίξει τέλεια το σόλο του ''Free Bird'' των Lynard Skynard. Ενήλικας πια δήλωσε σχετικά πως : ''Μέσα μου ήξερα πως αυτό δεν θα γινόταν όσο και να εξασκούμουν. Ήξερα πως ποτέ δεν θα ήμουν ικανός να το παίξω και ακόμη και τώρα δεν μπορώ να παίξω το κιθαριστικό μέρος αυτού του κομματιού''.
3. Chris Cornell
Αυτό που αποτέλεσε τον θεμέλιο λίθο για την ίδρυση των Soundgarden ήταν όταν το 1984 ο Chris Cornell και ο Hiro Yamamoto ήταν συγκάτοικοι. Όπως ο Cornell είπε η ιστορία ήταν η εξής : ''εγώ ήμουν ντράμερ και αυτός μπασίστας, οπότε ήταν κάπως σαν νόμος το να ξεκινήσουμε μια μπάντα'' (αυτό είναι που λέω εγώ τα χίλια δίκια). Ο Cornell ήταν επίσης ο τραγουδιστής της μπάντας και αυτό τον επηρέασε στο να παρατήσει τα ντραμς -με το να στέκεται μπροστά από τα ντραμς παρά να κάθεται πίσω τους μπορούσε να εστιάσει καλύτερα στο τραγούδι. Γυμνόστηθος περιφερόταν πάνω στην σκηνή (μερικές φορές απλά σερνόταν πάνω στην σκηνή) και κατέληξε να είναι ο τέλειος frontman σε μια grunge rock μπάντα. Τελικά παίζοντας κιθάρα έφτιαξε των ήχο των Soundgarden παρ όλο που δεν είχε παίξει ποτέ κιθάρα πριν από την δημιουργία της μπάντας.
4. Keith Strickland
Όταν ένα απο τα ιδρυτικά μέλη των B-52 ο Ricky Wilson πέθανε από καρκίνο- που σχετιζόταν με το
AIDS απο το οποίο έπασχε- το 1985 και η μπάντα αποφάσισε ότι θέλει να συνεχίσει, χρειαζόταν κιθαρίστα. Αντί λοιπόν να επιστρατεύσουν κάποιο καινούριο μέλος ο ντράμερ Keith Strickland πήρε την θέση του καλύτερού του φίλου. ''Ήθελα να κρατήσω κάποια επαφή με αυτό που ο Ricky είχε δημιουργήσει, δήλωσε στο Rolling Stone. ''Ήταν το βασικό συστατικό στον ήχο μας (ο Ricky) και δεν ήθελα αυτό να χαθεί. Ήξερα πως όταν θα αρχίζαμε να παίζουμε live θα έπρεπε να παίξουμε και τα παλιά μας κομμάτια και εάν παίρναμε κάποιον άλλον θα έπρεπε να είμαι συνέχεια εκεί να δίνω συμβουλές για τα κουρδίσματα και όλα τα σχετικά. Έτσι λοιπόν αποφάσισα να το κάνω μόνος μου, γνώριζα καλά πως είχα τις γνώσεις να το κάνω ή τουλάχιστον αυτό έλπιζα''.
AIDS απο το οποίο έπασχε- το 1985 και η μπάντα αποφάσισε ότι θέλει να συνεχίσει, χρειαζόταν κιθαρίστα. Αντί λοιπόν να επιστρατεύσουν κάποιο καινούριο μέλος ο ντράμερ Keith Strickland πήρε την θέση του καλύτερού του φίλου. ''Ήθελα να κρατήσω κάποια επαφή με αυτό που ο Ricky είχε δημιουργήσει, δήλωσε στο Rolling Stone. ''Ήταν το βασικό συστατικό στον ήχο μας (ο Ricky) και δεν ήθελα αυτό να χαθεί. Ήξερα πως όταν θα αρχίζαμε να παίζουμε live θα έπρεπε να παίξουμε και τα παλιά μας κομμάτια και εάν παίρναμε κάποιον άλλον θα έπρεπε να είμαι συνέχεια εκεί να δίνω συμβουλές για τα κουρδίσματα και όλα τα σχετικά. Έτσι λοιπόν αποφάσισα να το κάνω μόνος μου, γνώριζα καλά πως είχα τις γνώσεις να το κάνω ή τουλάχιστον αυτό έλπιζα''.
Με κιθαρίστα τον Strickland οι Β-52 είχαν κάποιες από τις μεγαλύτερες επιτυχίες τους όπως τα ''Love Schack'', ''Roam'' και το τέσσερις φορές πλατινένιο Cosmic Thing.
5.Skip Spence
Επιστρατεύτηκε για να παίξει ντραμς στους Jefferson Airplane λόγο του υψηλού επιπέδου ενέργειας Signe Toly Anderson θυμάται : ''To μόνο που ήθελε ήταν να είναι μέλος αυτής της μπάντας. Δεν ήξερε να παίζει ντραμς, έπαιζε όμως με την καρδιά του. Θα το διαπιστώσετε ακούγωντας τα άλμπουμ στα οποία συμμετέχει.'' Ο Spence έπαιξε στο ντεμπούτο άλμπουμ της μπάντας το Jefferson Airplane Takes Off του 1966, συμμετέχοντας και στην σύνθεση κανα δυο κομματιών και ύστερα ξεκίνησε τους psychedelic folk-rock Moby Grape. Σε έναν απλό παρατηρητή θα έμοιαζε το γύρισμα του Spence από τα ντραμς στην κιθάρα ως την επιστροφή του στο φυσικό του όργανο.
που έβγαζε. O Skip Spence ήταν τρομερά ενθουσιώδης όταν καθόταν πίσω από τα ντραμς. Ο ορίτζιναλ τραγουδιστής των Jefferson Airplane,
6. J Mascis
5.Skip Spence
Επιστρατεύτηκε για να παίξει ντραμς στους Jefferson Airplane λόγο του υψηλού επιπέδου ενέργειας Signe Toly Anderson θυμάται : ''To μόνο που ήθελε ήταν να είναι μέλος αυτής της μπάντας. Δεν ήξερε να παίζει ντραμς, έπαιζε όμως με την καρδιά του. Θα το διαπιστώσετε ακούγωντας τα άλμπουμ στα οποία συμμετέχει.'' Ο Spence έπαιξε στο ντεμπούτο άλμπουμ της μπάντας το Jefferson Airplane Takes Off του 1966, συμμετέχοντας και στην σύνθεση κανα δυο κομματιών και ύστερα ξεκίνησε τους psychedelic folk-rock Moby Grape. Σε έναν απλό παρατηρητή θα έμοιαζε το γύρισμα του Spence από τα ντραμς στην κιθάρα ως την επιστροφή του στο φυσικό του όργανο.
που έβγαζε. O Skip Spence ήταν τρομερά ενθουσιώδης όταν καθόταν πίσω από τα ντραμς. Ο ορίτζιναλ τραγουδιστής των Jefferson Airplane,
6. J Mascis
Στο λύκειο ο J Mascis (Νο 86 στην λίστα των 100 καλύτερων κιθαριστών του Rolling Stone) ήταν ο ντράμερ των Deep Wound τις γρηγορότερης hardcore μπάντας στο Amherst της Μασαχουσέτης. Μετά ξεκίνησε μια καινούρια δικιά του μπάντα τους Dinosaur (το Jr. μπήκε αργότερα) με τον Lou Barlow στο μπάσο και τον Murph στα ντραμς. Ο Mascis το γύρισε στην κιθάρα, υποθέτοντας ότι θα μπορούσε να διδάξει τον Murph το πως να παίζει ντραμς. Σίγουρα κανένας δεν περίμενε πως ο Mascis μετά την μεταστροφή του στην κιθάρα θα γινόταν ένας από τους καλύτερους alt-rock κιθαρίστες στον κόσμο. Μερικές φορές πάντως ο Mascis επέστρεψε στα ντραμς όπως το 1991 στο Green Mind των Dinosaur Jr όπου έπαιξε ντραμς σε επτά από τα δέκα κομμάτια, αλλά και στην μέταλ μπάντα από την Βοστώνη τους Upsidedown Cross.
7. Patrick Wilson
Οι Weezer ξεκίνησαν το 1992 και για δυο σχεδόν δεκαετίες ο Patrick Wilson ήταν ο ντράμερ της μπάντας. Άρχισε όμως να παίζει κιθάρα στο παράλληλο πρότζεκτ του, τους Special Goodness. Απο την περιοδεία των Weezer το 2009 άρχισε να παίζει πολύ κιθάρα στα live αφενός μεν επειδή ο frontman της μπάντας Rivers Cuomo ήθελε να έχει την ελευθερία να κινείται παντού πάνω στην σκηνή, αφετέρου δε επειδή το σώμα του δεν άντεχε άλλο το σφυροκόπημα .(συνεχίζει πάντως να παίζει ντραμς στα άλμπουμ των Weezer.) O ίδιος δήλωσε ότι : '' κατα μια έννοια ο Rivers άφησε την ευθύνη για τις κιθάρες σε μένα. Με το να παίζω κιθάρα δεν πονάει ο όμως μου και δεν χάνω τον ρυθμό στα γρήγορα σημεία αφού δεν έχω να παίξω τέτοια''.
8. Don Henley
Ύστερα από πολλά χρόνια παίζοντας ντραμς κυρίως ως σεζιονίστας (με την Linda Ronstadt, τους
Eagles, ακόμη και με τους Guns N' Roses) o Henley έχει παρατήσει τα ντραμς. Τελευταία στα live τον βρίσκουμε συνήθως πίσω από κάποιο μικρόφωνο, πολλές φορές παρέα με μια κιθάρα. ''όταν παίζω ντραμς με πονάει η πλάτη'' εξηγεί ''για να μην πονάω έπρεπε να κρατάω το σώμα μου σε τέτοια θέση που η σπονδυλική μου στήλη στράβωνε. Υπήρξε μια περίοδος στα 70`s όπου κυριολεκτικά δεν μπορούσα να κοιμηθώ από τον πόνο. Στις περιοδείες με τους Eagles τότε κουβαλούσα μαζί μου και το στρώμα μου μπας και κοιμηθώ λίγο. Ο ένας όμως μου είχε φτάσει να είναι μια ή δυο ίντσες ψηλότερα από τον άλλον. Έπρεπε να κάνω πολύ yoga και ασκήσεις για να μπορέσω να ισειάξω''. Δηλώνει πολύ ευχαριστημένος τώρα που απλά παίζει λίγο κιθάρα και είναι αφοσιωμένος στο να τραγουδάει και να συνθέτει. ''Έχει πλάκα απλά να στογγυλοκάθεσαι και να παρακολουθείς άλλον ντράμερ να δουλεύει''.
Πηγή : rollingstone.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου