Ο Jean-Claude Claeys είναι Γάλλος εικονογράφος-συγγραφέας. Γεννήθηκε στης 16 Οκτωβρίου 1951 στο Παρίσι. Στις αρχές της δεκαετίας του '70 φοίτησε στο Academie Julian στο Παρίσι περνώντας τον τίτλο του Διευθυντή Καλλιτεχνικού Προγράμματος, (αργότερα σε συνέντευξη του δήλωσε ότι πήγε σε αυτή τη σχολή από χόμπι), στη συνέχεια...
φοίτησε στη σχολή σκίτσου Boulevard Moutparnasse και στη σχολή σχεδίου Academie de la Grande Chaumiere (Παρίσι).
To 1975 το Whisky Magazine (γαλλικό διμηνιαίο περιοδικό αφιερωμένο στον κόσμο του ουίσκι) δημοσιεύει μια δουλεία του (διαφημιστική καταχώριση) και έτσι αρχίζει η ανοδική πορεία της καριέρας του.
ΕΜΠΝΕΥΣΕΙΣ-ΘΕΜΑΤΙΚΗ-ΤΕΧΝΙΚΗ
φοίτησε στη σχολή σκίτσου Boulevard Moutparnasse και στη σχολή σχεδίου Academie de la Grande Chaumiere (Παρίσι).
To 1975 το Whisky Magazine (γαλλικό διμηνιαίο περιοδικό αφιερωμένο στον κόσμο του ουίσκι) δημοσιεύει μια δουλεία του (διαφημιστική καταχώριση) και έτσι αρχίζει η ανοδική πορεία της καριέρας του.
Ο Claeys εμπνέεται από μύθους και κλισέ των αστυνομικών θρίλερ, από το αμερικανικό σινεμά του '40-'50 (η χρυσή εποχή του Hollywood) και τα φιλμ νουάρ της μεταπολεμικής περιόδου. Η σκοτεινή διάθεση που περικλείει τα έργα του, οι γεμάτες βία ερωτικές σκηνές, το ουίσκι, τα όπλα και η πανέμορφες διφορούμενες γυναίκες που άλλοτε έχουν το ρολό του θύτη και άλλοτε του θύματος, είναι κάποια παραδείγματα που συμπεριλαμβάνονται στα έργα του. Γι 'αυτόν η ομορφιά συνδέεται με το θάνατο.
Στα έργα του Claeys θα βρούμε συχνά αναφορές στα εξής:
1. Σάτιρα κοινωνικοπολιτικών θεμάτων
2. Comic-strip της Ιταλίας
3. Pin-up "κουλτούρα”
4. Εκμοντερνισμό παλαιών ιδεών
Ο Jean-CIaude Claeys εκφράζεται μέσα από την αισθητική της φωτογραφικής αναπαραγωγής. Χρησιμοποιεί υπέρ-ρεαλιστικού στυλ ασπρόμαυρες φωτογραφίες που μας θυμίζουν φιλμ νουάρ και με τη βοήθεια των μολυβιών και του μελανιού τις αναζωγραφίζει-επιζωγραφίζει. Τέλος αρκετά έργα του, τα συμπληρώνει με μεγάλα έγχρωμα αφαιρετικά γεμίσματα που προκαλούν σύγχυση και εντυπωσιασμό, δίνοντας έτσι μια σκοτεινή διάθεση.
''Η παράδοση ενός μηνύματος και η επικοινώνηση μιας αίσθησης, πρέπει να προκαλεί αντιδράσεις, αλλιώς το σχέδιο χάνει το λόγω της υπάρξεις του".
H τέχνη του Claey έχει τη δύναμη να σε κάνει να σταματήσεις και να κοιτάζεις.
Έχει στο ενεργητικό του πολλές εικονογραφήσεις βιβλίων-κόμικς δικών του αλλά και άλλων συγγραφέων. Κάποια στιγμή πέρασε και στη διαφημιστική τέχνη (π.χ. διαφημιστικό poster για την εταιρία Philips). Είναι ο δημιουργός της αφίσα της ταινίας ''Cotton Club'' του Φράνσις Φορντ Κόπολα το 1984. Από το 1988-1992 εικονογραφούσε για το Hitchcock Magazine όπου επιμελήθηκε 36 εξώφυλλα και επίσης θα τον βρούμε και στο ρόλο του κριτικού τέχνης.
Ένα βιντεάκι με δείγματα της δουλειάς του:
H τέχνη του Claey έχει τη δύναμη να σε κάνει να σταματήσεις και να κοιτάζεις.
Έχει στο ενεργητικό του πολλές εικονογραφήσεις βιβλίων-κόμικς δικών του αλλά και άλλων συγγραφέων. Κάποια στιγμή πέρασε και στη διαφημιστική τέχνη (π.χ. διαφημιστικό poster για την εταιρία Philips). Είναι ο δημιουργός της αφίσα της ταινίας ''Cotton Club'' του Φράνσις Φορντ Κόπολα το 1984. Από το 1988-1992 εικονογραφούσε για το Hitchcock Magazine όπου επιμελήθηκε 36 εξώφυλλα και επίσης θα τον βρούμε και στο ρόλο του κριτικού τέχνης.
Ένα βιντεάκι με δείγματα της δουλειάς του:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου